Інтерв’ю зі Соломією Гоцькою та Анастасією Теодоровською
Сучасна освіта вимагає не лише ґрунтовних теоретичних знань, а й практичного досвіду, який допомагає студентам адаптуватися до реальних умов роботи. Спільна освітня програма «Прикладна математика та інформатика», яка поєднує навчання в університеті з практикою в глобальній ІТ-компанії SoftServe, відкриває перед студентами нові можливості для професійного розвитку.
Студентський простір – місце, де студенти проводять вільний час.
(Фотограф: Ольга Пляцко)
Дві студентки кафедри прикладної математики НУ «Львівська Політехніка» Соломія Гоцька (гр. ПМ-22) та Анастасія Теодоровська (гр. ПМ-23) обрали цей шлях, успішно поєднуючи навчання з практичною діяльністю. Ми поговоримо з ними про їхнє навчання за напрямком «Прикладна математика та інформатика», командну роботу під час створення проєкту в рамках спільної освітньої програми з SoftServe, і, звісно, про студентське життя на 2-му курсі Політехніки…
Про навчання за освітньою програмою "Прикладна математика та інформатика"
Чому ви обрали освітню програму "Прикладна математика та інформатика"?
Соломія:
У продовж життя, під час формування себе як особистості, я завжди мала багато уявлень і мрій щодо професії та навчання в університеті. Але на початку 8-го класу я вперше спробувала себе в сфері ІТ-технологій. Це були курси по UI/UX designer (ці курси спрямовані на вміння створювати зручні, естетичні і функціональні інтерфейси для веб-сайтів, мобільних додатків та інших цифрових продуктів – прим. редактора). Я спробувала, мені сподобалося. А вже після порад від друзів та знайомих в 11-му класі, почувши про кафедру прикладної математики НУ «Львівська політехніка», остаточно вирішала себе присвятити ІТ-технологіям.
Анастасія:
Я обрала цю спеціальність, бо завжди цікавилася ІТ-технологіями і їх впливом на сучасний світ. До 9 класу не знала взагалі, ким хочу стати, навіть були думки йти вчитися на хірурга. Але в 10 класі також проходила курси по дизайну (наші історії зі Соломією схожі), і я зрозуміла, що це моє. Мені не було куди дівати сплеску емоцій, ідей і в 11-му класі я остаточно вирішила піти навчатися в ІТ-сферу. Я довго обирала освітню програму, розпитувала студентів, питала поради вчителів, хотіла мати ґрунтовну математичну базу, тому я вирішила піти вчитися на кафедру за програмою «Прикладна математика та інформатика».
Які дисципліни для себе вважаєте важливими і в яких хотіли б і надалі поглиблювати свої знання?
Соломія:
Складно тут виділити щось конкретно, бо більшість предметів є важливими і потрібними. Ще з 1-го курсу у мене з’явилися фаворити, зокрема «Алгебра та геометрія» Світлани Миколаївни. Видно, що вона (Возна С.М., доц. кафедри ПМ – прим. редактора) горить своєю справою, отримує задоволення від роботи, в будь-який час іде на контакт зі студентами і завжди готова допомогти. Навчаючись на 2-му курсі, з’явився ще один улюблений предмет. Якщо говорити про напрямок ІТ, то безперечно це курс «Програмування web-додатків» – просто неймовірний. Предмет Петра Івановича (Топилко П.І., доц. кафедри ПМ – прим. редактора) є дуже цікавим, пізнавальним, трохи з гумором. Відчувається, що він працює в цій сфері, має великий досвід і завжди дає цінні поради.
Анастасія:
Мені складно виділити певну дисципліну, бо кожна з них дає нам розвиватися комплексно. З точки зору професійної діяльності, то важливими є предмети з програмування і роботою з базами даних (предмет «Організація баз даних та знань» - ред.). Подається структуровано матеріал, що з першого разу усе зрозуміло і доступно. Щодо викладачів, важко виділити когось конкретного, бо всі стараються по своєму і дають знання свого предмету.
Дівчата 2-го курсу кафедри ПМ, що вчаться на спільній освітній програмі з компанією SoftServe
Які навички та знання найбільше допомагають у навчанні, які отримані у школі, або у перші місяці навчання на нашій кафедрі?
Соломія:
Аналітичне мислення, креативний підхід до справи, основи деяких мов програмування.
Анастасія:
На мою думку, успішне навчання залежить від правильного планування часу і тайм-менеджменту. Особливо це проявляється з 2-го курсу, коли вже навчання треба поєднувати з розробкою перших стартапів спільно з компанією SofServe, саморозвитком та відпочинком. Важливо вміти швидко знаходити необхідну інформацію, обробляти, аналізувати її. Ну і звичайно бути комунікабельним, вміти знаходити спільну мову з одногрупниками, викладачами, працівниками різних фірм тощо.
Знаю, що у другому семестрі Ви мали можливість обирати факультативні курси. Що саме обрали, що цікавого запам’ятали або навчилися?
Соломія, Анастасія:
Ми з дівчатами (свого курсу), зокрема з Анастасією, обрали предмет «Бізнес-аналіз». Думали, що це буде дотичним до ІТ-сфери, але як виявилося, курс викладався як економічна дисципліна. Тому майбутні 2-курсники, цікавтеся детальніше про спецкурси, які обираєте (дають пораду – ред.). Ми не шкодуємо, що прослухали цей курс: дізналися про діяльність різних підприємств, компаній; розширили свій світогляд у сфері економіки, поглибили знання в підприємницькій діяльності; намагалися зрозуміти, як створювати і вести власний бізнес, що також може бути корисним у житті.
Про спільну освітню програму разом із компанією SoftServe
Чому Ви вирішили взяти участь у спільній освітній програмі зі SoftServe, тобто у створенні проєктів (стартапів)?
Соломія:
Це чудова можливість творчо проявити себе та застосувати свої знання на практиці, сформувати певні навички. Тобто, ці теоретичні базові вміння, які отримуємо на кафедрі ПМ використати у реальному проєкті в провідній ІТ-компанії; попрацювати в команді, на повну заглибитися в ІТ-проєкт; подивитися, як працює SoftServe зі середини.
Анастасія:
Я завжди прагнула отримати практичний довід роботи над реальними проектами. Ця спільна програма з SoftServe дає можливість зануритися в робочу атмосферу ІТ-компанії ще під час навчання. Дозволяє отримати реальні навички командної роботи в професійному середовищі, застосовувати набути знання на практиці. Я вважаю, що це є безцінний досвід для майбутньої кар’єри.
Ви берете участь в одній команді чи в різних? Яка її назва? Розкажіть про це.
Анастасія:
Ми беремо участь участь в одній команді. Взагалі у команді 6 учасників.
(Дівчата обговорюють між собою можливі варіанти – ред.). Взагалі, хоч ми і визначились з назвою нашого проєкту (мобільного застосунку), але команда все ще залишається без назви. Можливо, вже перед самою презентацією ми таки вирішимо це питання.
Ви, напевно, познайомилися вже зі своїм ментором? Розкажіть, про що домовилися, які враження?
Ментор компанії SoftServe відіграє ключову роль у процесі розробки проєкту, допомагаючи команді долати виклики, знаходити ефективні рішення та досягати поставлених цілей. Його основне завдання — не лише ділитися знаннями та досвідом, а й мотивувати, спрямовувати та підтримувати учасників проєкту (прим. редактора).
Менторка Оксана консультує Соломію
Соломія:
У спеціально створених таблицях наша команда зробила опис проєкту, як ми його бачимо. Залишили там свої контакти і посилання на групу, в якій будемо консультуватися з ментором. Тоді нас вибрала менторка на ім’я Оксана. Коли вперше наша наставниця приєдналася до нас, мені особисто здалося, що вона дуже строга, небагатослівна, і нам буде з нею складно порозумітись. Та коли відбулася перша робоча зустріч, виявилося, що Оксана неймовірна людина, вона професіонал своєї справи. Взагалі, наша менторка є фахівцем з бізнес-аналітики й напряму не працює з кодом, і в цьому були деякі труднощі. Проте така ситуація спонукає до самостійного пошуку інформації під час створення продукту.
Наша наставниця Оксана така, що «зірку з неба готова дістати», тому завдяки їй ми таки часто буваємо в офісі. За що наша команда їй безмежно вдячна. Внутрішня атмосфера компанії додатково стимулює нас розвиватися в ІТ напрямку.
Анастасія:
Домовилися ми з Оксаною про інтенсивний графік зустрічей: 2 рази на тиждень по вечорах, де ми показуємо свій розвиток і етапи виконання проєкту. Разом з тим, по можливості, просимо зустрічі з нею в офісі компанії SoftServe. Хоча розуміємо, що це організувати трохи складніше: треба мати узгоджений час, дозволи, заяви, доручення тощо.
То як часто Вам вдається бувати в офісі компанії SoftServe?
Соломія:
Приблизно 1 раз на місяць. Але це і так багато, зважаючи, що деякі команди бувають рідше.
Анастасія:
Буває таке, що кілька разів на місяць, але то ще завдяки іншим подіям, які відбуваються на кафедрі прикладної математики спільно з компанією SoftServe.
Як поєднання навчання в університеті та роботи над проєктом в компанії впливає на Ваш професійний розвиток?
Соломія:
Маю унікальну можливість розвивати технічні та комунікаційні навички, тобто як hard так і soft skills. Тут я маю на увазі спілкування з новими людьми у сфері ІТ, розширення свого світогляду, а також поради від досвідчених фахівців. Бо в університеті ми взаємодіємо зі своїми одногрупниками (на потоці), підтримуємо один одного, допомагаємо у вирішенні повсякденних питань.
Анастасія:
Важливо навчитися працювати в команді. В університеті ми хоч і допомагаємо один одному, але все ж таки маємо індивідуальні варіанти на розрахункові та лабораторні роботи. Робота над проєктом однією командою – це інший досвід, так як у кожного свої має ідеї, думки, які треба погоджувати. Ми зараз на етапі формування спільних рішень, інколи це супроводжується суперечками. Безцінний досвід – вміти почути позицію кожного в команді, видати фінальний продукт.
Скільки годин на добу чи тиждень займає вашого часу робота над проєктом?
Анастасія, Соломія: (задумалися, радяться між собою – ред.):
Часу це займає багато… В середньому 2-3 години в день. Але якби ми були обізнані, мудріші, і не так довго відпочивали на канікулах взимку (сміються – ред.), ми були б на фінальній стадії і витрачали трохи менше часу, ніж тепер. Бо, насправді, це все ще почалося у місяці жовтні.
Анастасія:
Оскільки спільна освітня програма з SoftServe дає можливість перезараховувати деякі предмети пов’язані з ІТ, то ми на лабораторних роботах в політехніці також можемо працювати над нашим проєктом.
Як виникла ідея створення проєкту? Хто ініціатор?
Анастасія:
Ідея стартапу виникла під час обговорення актуальних проблем, з якими зіштовхуємося у повсякденному житті. Досить довго аналізували ринок, досліджували існуючі проєкти і вирішили, що ми хочемо запропонувати суспільству щось унікальне, а не покращувати певний продукт. Чесно кажучи, не пам’ятаю, хто саме був ініціатором цієї ідеї, більш за все це спільне рішення команди. Взагалі ідей було 2 на початку. Першу ми відхилили командою, бо не були впевнені в реалізації, не знали, чи є вона можливою для розробки.
Зрештою ми зупинилися на створенні додатку для волонтерів, який пов'язаний з домашніми тваринами. Усі члени нашої команди мають домашніх тварин! Хочемо волонтерство заохочувати серед людей. Працюємо над тим, щоб додаток був зручний у користуванні. У ньому буде можливість легко задонатити, або допомогти вирішити якесь питання, пов’язане з домашніми тваринами.
Соломія:
Наш мобільний додаток створений для двох типів користувачів: для людей, які хочуть зробити щось хороше, та допомогти тваринкам, котрі попередньо залишились без господарів, притулків чи заповідників постраждалих внаслідок повномасштабного вторгнення. Або ж, можна зареєструватися як організація, до прикладу «Домівка врятованих тварин» чи «ЛКП Лев» і поширювати власні потреби, на які звертатимуть увагу користувачі-волонтери і допомагатимуть.
Далі дівчата детально розповідають про мету створення додатку, функціональні можливості, над якими зараз працюють, і пояснюють важливість такого додатку для суспільства. Для загалу вони детально розкажуть про це під час презентації проєкту у квітні місяці ( прим. редактора).
Чи впливає спільне навчання з SoftServe на реалізацію власної ідеї, якщо вона існує? Як саме?
Анастасія:
В нас були вебінари з компанією SoftServe, тоді й виникали різні ідеї в голові. А на даний момент ми поглибилися над командною роботою і ментори від SoftServe допомагають набути різні «скіли» у сфері інформаційних технологій. Спільна програма з SoftServe дає можливість розширити професійне коло спілкування для майбутньої діяльності.
Соломія:
Особисто я вірю, що створений нами додаток – стане успішним проєктом, корисним для суспільства. Це і є реалізація моєї ідеї на даний момент. Ми зараз на 2-му курсі вчимося, тому спільна програма з ІТ-компанією дуже важлива для нас.
З якими найбільшими викликами почали стикатися під час розробки свого продукту?
Анастасія:
Ми були трішки не готові створювати мобільні додатки. У 3-му семестрі курс «Програмування web-додатків, частина 1» здебільшого про веб-сайти, а не мобільні додатки. Обираючи ідею проєкту, тим самим ускладнили собі її розробку. Алепоступово ми поглиблювали свої знання у заданій тематиці, допомагала нам менторка Оксана в їх реалізації у проєкті . І тепер маємо неймовірні результати, що навіть дуже захоплені від себе. (Дівчата на хвильку згадали себе, як вони починали роботу над прєктом – ред.).
Соломія:
Дуже активно нам допомагав Петро Іванович з розробкою додатку (Топилко П.І. викладає курс «Програмування web-додатків», у двох частинах – ред.). Давав нам цінні поради, завжди нам щось підказував. Ми неодноразово звертались до Петра Івановича, і він завжди допомагав у вирішенні поточних проблем під час створення додатку. Навіть у вихідні ми його турбуємо, і він не відмовляє (дівчата ніяковіють – ред.).І ми за це йому дуже вдячні та цінуємо його поради.
Як виглядає типовий тиждень студента, що навчається за спільною програмою з ІТ-компанією? Опишіть коротко, що не є секретом.
Соломія звертається до Анастасії - «Це до тебе питання, твоя стихія планування часу» (обидві сміються) - прим. ред.
Анастасія:
Типовий тиждень студента 2-го курсу є дуже насиченим. Загалом можна сказати, що час поділяється на кілька так званих секцій:
- відвідування занять в університеті, робота над домашнім завданням;
- робота над проектом (кожного дня зідзвонюємося і вирішуємо поточні питання);
- саморозвиток, для майбутньої кар’єри, тощо;
- хобі, спорт, творча діяльність, відпочинок ( у кожного різні є варіанти).
Кожного дня ми дуже завантажені, але на вихідних (переважно у неділю) ми відпочиваємо, щоби не вигоріти (що інколи з нами буває).
Чи використовуєте або плануєте використовувати в проєкті технології, які вивчали чи вивчаєте зараз під час навчання на кафедрі ПМ?
Анастасія:
Зараз ми вивчаємо бази даних (курс «Організація баз даних та знань», лектор Алєксєєв В.І., доц. кафедри ПМ – ред.), які напряму пов’язані з реалізацією мобільного додатку. Дуже нам допомагають знання, які нам дають у курсі «Програмування web-додатків», хоч це і не про мобільні додатки. Проте зараз ми вивчаємо Angular(фреймворк для розробки веб-додатків – ред.), який ми використовуємо у своєму додатку. І саме такі речі пов’язують наше навчання на кафедрі з роботою над проєктом у компанії SoftServe.
Соломія:
Саме тому, оцінки з деяких предметів ІТ-сфери нам перезараховують як роботу над проєктом. Бо ми використовуємо багато таких технологій, з якими нас знайомлять на лекційних курсах. Але і саме виконання лабораторних робіт не є вже важким і довгим, так як реалізація нашого мобільного додатку дозволяє використовувати спільні технології.
Як Ви бачите майбутнє спільних освітніх програм з ІТ-компаніями для студентів, які хочуть створювати власні проєкти? Щоб Ви змінили з позиції сьогодення?
Соломія:
Ми вважаємо, що подібні освітні програми, як наша з компанією SoftServe дають чудовий потенціал розвиватися як програміст (в широкому сенсі слова) не лише з викладачами кафедри, але й з працівниками компанії (менторами), які занурюють студента у реалії сьогодення ІТ-сфери. Спільні освітні програми мають розкрити потенціал студента саме в тій галузі, де йому комфортніше, і він має бажання розвиватися, творити. Робота над проєктом під керівництвом ментора компанії дає такі можливості.
Анастасія:
Такі спільні освітні програми значно підвищують рівень підготовки, дають студенту (майбутньому випускнику) можливість бути конкурентно спроможним на ринку праці ІТ. На мою думку, з позиції сьогодення, я б інтегрувала більше практики у навчальний процес: додавала командні проєктні роботи; класно було б проводити вебінари по підприємницькій діяльності, щоб більше розуміти вимоги ринку.
Соломія, Анастасія:
Взагалі, щодо нашої дуальної освіти (тобто спільної освітньої програми – ред.) з компанією SoftServe все взагалі чудово, і наразі так нехай надалі розвивається. Ми щиро раді, що на нашій кафедрі прикладної математики є такі програми, і ми в них приймаємо участь!
Про студентське життя
Чи є у вас час на поза/навчальні активності або хобі?
Анастасія та Соломія беруть активну участь житті кафедри прикладної математики: допомагають вести сторінку Instagram, створювати відео для профорієнтаційної роботи кафедри тощо. За це кафедра їм окремо висловлює подяку (прим. редактора)!
Дівчата розробляють мобільний додаток і ведуть Instagram кафедри
Соломія:
Це більше про тайм менеджмент і вміння планувати свій час. Декілька місяців тому, нам випала нагода займатися соціальною мережею Instagram. Це дуже приємно, що нас залучають до активного життя кафедри, ми відчуваємо себе її частиною. Також є нагода бувати на різних заходах, фотографувати події, розширювати коло знайомих тощо.
А ще, завдяки моїй національно-свідомій, патріотичній сімʼї, яка завжди прищеплювала і поширювала любов до українських традицій, з самого дитинства у мене зʼявилось хобі: писанкарство. Я це залюбки роблю напередодні Великодня.
Анастасія:
Інші студенти наші одногрупники мають хобі в інших сферах: кулінарія, спорт, волонтерство тощо.
Які події та заходи для студентів є найпопулярнішими?
Соломія:
Фестивалі студентської творчості: зокрема, «Осінь політехніки», «Весна політехніки».
Анастасія:
Вебінари (зустрічі) компанії SoftServe.
Як організоване Ваше студентське дозвілля?
Соломія, Анастасія (доповнюють одне одного):
Майже щотижня, ми усією групою збираємося. Ділимося враженнями від різних подій, просто відпочиваємо десь. В кінці семестру маємо традицію їздити в Карпати. Влітку є плани в інші місця України поїхати (далі Соломія секретом ділиться – ред.). Загалом маю дружню групу, я цим задоволена!
Що вам найбільше подобається або не подобається у нас на кафедрі?
Анастасія, Соломія:
Найбільше мені подобається у нас на кафедрі – це
- співпраця з провідними компаніями: SoftServe, Кредобанк тощо;
- розвиток міжнародної освіти на кафедрі;
- постійно тримаємо зв'язок з викладачами, кожен по своєму мотивує нас ставати кращими, діляться особистим досвідом;
- виконувати різноманітні завдання, проєкти;
- бути залученими до різних подій кафедри (університету), івентів тощо.
На нашу думку, є невеликі недоліки, а саме
- варто збільшити час для підготовки та подачі документів для участі програмі Erasmus – семестрового навчання у Німеччині, Італії. Особисто мені (Анастасії – ред.) бракувало часу на підтвердження знання рівня В2 англійської мови;
- велике навчальне навантаження, трохи важко усе поєднувати.
Які поради ви б дали майбутнім студентам, котрі хочуть вступити на спеціальність "Прикладна математика"?
Соломія:
Потрібно вивчати мову програмування (хоча б ознайомитися з нею) ще до вступу, щоб потім було легше охоплювати всю інформацію; звісно, що вивчати іноземну мову; розвивати softskills тощо. З особистого досвіду хочу порадити абітурієнтам відвідувати Дні відкритих дверей та інші подібні заходи, щоб мати можливість остаточно визначитися з місцем навчання і перевагами обраної спеціальності.
Анастасія:
Правильно вміти планувати свій час (про що вже згадувалося); вміння працювати в команді; ніколи не боятися ставити запитання викладачам (бо особисто ми трохи соромилися на початку – ред.); приймати участь у вебінарах, зустрічах різноманітних, які організовує кафедра спільно з іншими компаніями.
Інтерв’ю взяв Ліснічук Андрій Євгенович, відповідальний за інформаційний пакет кафедри прикладної математики НУ «Львівська політехніка».
Останні новини:
Переглянути всі новини